Geschiedenis

Kort na de tweede wereld oorlog is Jan Kluytmans de opa van Kees een transportbedrijf begonnen in Vught. Dat bedrijf bestond toen slechts uit een paard en wagen.

Na enige jaren kwam Gerard, de vader van Kees, in het bedrijf. In eerste instantie blijf alles bij het oude. Hij vervoerde hoofdzakelijk afval van de steenfabriek en van de militaire kazerne. Ook transporteerde hij boomstammen met een zogenaamde "Malle Jan". Maar na enige tijd werd een tractor aangeschaft met een platte wagen. Op deze wijze kon er achter de platte wagen geladen met puin ook nog een Malle Jan gekoppeld worden waar onder ook nog 2 of 3 boomstammen vervoerd konden worden.

In 1951 kreeg het bedrijf de beschikking over een oude legervrachtauto; een GMC waarop een kipper werd gebouwd. Kees weet zich nog te herinneren dat zijn vader hem vertelde hoeveel moeite, plus 1000 gulden, het had gekost om de vergunning over te schrijven van de Fordson tractor naar de GMC.

Begin jaren 60 werden de eerste gebruikte kipper-aanhangers aangekocht i.v.m. de ritten naar Limburg en België.

Vervolgens werden begin jaren 70 de eerste nieuwe kipper opleggers aangekocht. Tevens werden toen de ritten uitgebreid door heel europa.

In 1977 werd het transportbedrijf overgenomen door zijn zoon Kees en zijn vrouw Maria.

Inmiddels is de leiding in handen van Kees, Maria, Gerald en zijn vrouw Elle.

In de loop der tijd is het wagenpark gegroeid naar 1 kippercombinaties en 12 kipperopleggers variërend van 43 tot 60 m3 en een semi dieplader die nog 5,5m uit kan schuiven.

Kluytmans in zijn jongere jaren

De kippers die werden aangekocht